Sunday, January 11, 2009

Hudud Mania: Kit Siang tewaskan Hadi

Kit Siang tewaskan Hadi CUBIT-CUBIT10 Januari 2009
DULU ceramah-ceramah Pas tak sah kalau tidak menjaja isu hudud. Di Kelantan, kerajaan pimpinan Nik Aziz bentang enakmen hudud untuk laksanakan hukum hudud. Kemudian Pas di bawah pimpinan Hadi Awang juga bentangkan enakmen hudud walaupun mereka tahu ia tidak boleh dilaksanakan.
Apa yang Nik Aziz dan Hadi buat hanyalah sekadar untuk menunjukkan kononnya Pas serius untuk melaksanakan hukum hudud. hakikatnya mereka tahu ia sukar dilaksanakan di Malaysia yang bersistem demokrasi berparlimen. Mesti mendapat sokongan bukan Islam jika mahu dilaksanakan. Lainlah jika demokrasi digantung dan pemerintahan diktator memaksa undang-undang hukum hudud dilaksanakan.
Tapi dalam kempen pilihan raya kecil Kuala Terengganu, sudah tidak kedengaran penceramah-penceramah Pas menjaja isu hudud. Barangkali mereka telah dapat arahan supaya tidak menyentuh isu tersebut supaya tidak menyinggung perasaan DAP. Baru-baru-baru ini Lim Kit Siang dan Karpal Singh melenting apabila Naib Presiden Pas, Husam Musa bercakap kononya hukum hudud akan dilaksanakan jika Pakatan Rakyat memerintah kerajaan Persekutuan.
Kalau macam itu, sahlah Kit Siang, Karpal dan DAP lebih berkuasa dalam Pakatan Rakyat. Mana dia perjuangan dan semangat Islam sejati Pas. Disergah Kit Siang dan Karpal, Hadi pun arah penceramah-penceramah Pas tutup mulut di Kuala terengganu.
Maka benarlah mesej sebuah poster mini yang Si Keldai temui dalam blog bolokwokganu. Jika anda belum melihatnya, silalah renungi maksud poster di bawah ini yang berjudul Hudud Mania yang diilhamkan daripada kejohanan gusti paling popular Wrestle Mania anjuran World Wrestling Federation (WWF).

SI KELDAI

No comments: